Snälla, börja inte röka

Tror ni att man är tuff och cool om man röker, nej det är det faktiskt inte.
Det är otroligt fel att röka, man förestår bara sin framtid.
Och om ni redan röker, snälla säg till att skaffa hjälp.
Gå fram till era föräldrar och fråga om hjälp, det är inte fel. Dem komer hjälpa er kan jag lova.

Just nu är min pappa i sjukhuset för han har lunginflammation.
Kan ni tänka er hur jobbigt det är, jag har tjatat hur mycket som helst på att han ska sluta men...
Det finns mycket som hjälper att sluta röka t.ex Nikotintuggummi, finns att köpa i alla Apotek runt i Sverige.

Om du är en tjej och bryr dig om ditt utseende så bodde du inte röka för att hyn blir grå och tråkig och tänderna blir gul färgade och fula, förestår bara din skönhet.

Tänk på att dem som finns runt er drabbas jätte mycket också.
Ni kanske känner inte någon problem nu men jag kan lova att ni kommer ha i framtiden, men ni kan själva byta ut det. Ni kommer drabbas hårt i framtiden. Men varför när ni kan sätta stopp på det redan nu.
Nu är det dags att ändra på en dålig vana. Vänta inte och gör det nu.

Och du som inte röker, börja inte.
Det är allvarligt och man kan få många sjukdomar när man blir äldre.

Och till sist vill jag säga att om ni verkligen vill sluta så kan ni. Vill man så kan man helt enkelt.


Kolla va som händer med lungorna efter att man har rökt i några år


SÄTT STOPP!

Kommentarer
Postat av: nora

haha, från kerkuk

gissar på att du kmr från bagdad? :D

2010-09-13 @ 21:32:17
URL: http://norahkallashon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0